några sekunder

Nu när du inte orkar mer ska jag orka för oss båda två
Det var de sista orden jag viskade i ditt öra, och jag vet att du kommer att ta med dig de orden upp, och jag lovar att göra det jag sagt. På bara några sekunder förändrades så mycket, du finns inte längre min vackra bästa vän, men samtidigt slipper du allt lidande och all smärta. Jag har fortfarande inte riktigt förstått det, att jag aldrig mer kommer få dra in den lukten igen, aldrig mer pussa den mulen, det enda du lämnade kvar hos mig var en tröja som luktar precis som du och alla våra fina minnen som alltid kommer följa med mig. Allting annat tog du med dig upp och lämnade ett stort tomrum och en massa tårar kvar. Jag försöker tänka på allt bra, att du får det mycket bättre, och att om det faktiskt finns en himmel så är du där nu, och vi kommer ses igen när det är min tur. Våra minnen är de finaste jag har och jag glömmer aldrig mina sista minuter med dig, när du sträckte upp ditt huvud och gav mig en puss, det var som ett tecken på att du också visste. Jag ska göra allt jag kan för att få tiden att gå fort, för sedan om några år är det min tur, och då lovar jag dig att aldrig någonsin släppa dig igen, men fram tills dess funkar det såhär med. Du i himlen, jag på jorden, oslagbara föralltid.



Jag älskar dig min vackra bästa vän, vi ses på andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0