TVÅLAXNIO

Sista dagen på året, 2009 kommer aldrig tillbaka. Känns både bra och dåligt. Så mycket som man vill förtränga och så mycket man vill minnas. Nu ska man ut och smälla fyrverkerier och välkomna ett nytt år, men varför? Vi har ingen aning om ifall det nya året blir bra eller dåligt, det kanske blir sämre än 2009, och ändå smäller vi fyrverkerierna och vågar hoppas på att det nya året blir bättre än det förra.

Jag spenderade de första veckorna av 2009 i Thailand där vi reste runt mycket och hälsade på pappas svenska kompis som byggt hus och pool där. När jag var där, så långt bort ifrån mina vänner insåg jag hur viktigt det är att ta vara på sina vänner, jag saknade dem otroligt mycket och förstod att tillochmed himlen skulle bli ett helvete utan dem. Under våren lärde jag känna Sofie's storasyster Erika och Sofie och Josse's kompis Julia. Är väldigt glad att jag träffade dem. Julia tappade jag kontakten med, men Erika har jag fortfarande kontakt med, dock ses vi nästan aldrig längre. Erika är en jättebra vän som är bra på att lyssna. Jag umgicks även mer med Sofie eftersom jag var mycket med Josse. Sommaren var också bra, jag såg Johan Palm live på Grönan och var i Mariefred med Emmi i några dagar och firade midsommar med hennes släkt. I augusti var jag på skurläger och träffade de flesta av tjejerna i stallet och vi hade jätteroligt, sista gången jag umgicks med alla de ordentligt innan jag började rida en annan dag. Jag fyllde tonåring och började sjuan med nya lärare, både bra och dåliga. 11 september blev en väldigt dålig dag, exakt ett år innan dog min kompis farbror och flera år innan det på den dagen kraschade flygplan och Anna Lindh dog. 11 september 2009 fick jag reda på att Sirre inte skulle bli bättre i sina ben, han skulle flyga till trappalanda, hästhimlen. 16 september sa jag hejdå en sista gång, har aldrig gråtit så mycket som jag gjorde då. Jag är inte en sån person som gråter pga av filmer, den enda filmen jag gråtit till är New Moon, men det här var bland det värsta jag varit med om. 17 september hade jag ont i magen hela dagen och grät i skolan. Dagen då Sirre togs bort från Jorden. Hösten fortsatte och jag spenderade inte lika mycket tid i stallet längre. Jag fick hjälp av Erika och pratade mycket med henne. Nathalie gick igenom samma sak så jag började umgås med henne igen, vilket var jättebra. Vintern kom och jag hade min första dansuppvisning, det gick bra och jag var jätteglad. Under julen fick jag precis det jag ville ha och umgicks med släkten, en jättebra jul. Nu under det nya året ska jag beställa en canvas talva till minne av Sirre och göra om i mitt rum till att börja med. Sedan ska jag träffa vänner som jag inte umgåtts med på länge och bli en bättre människa. Mitt 2010 ska bli ett bra år och jag ska ta med allt det bra från 2009 och minnas det som betyder mycket. Tack alla ni som gjorde 2009 till ett bra år, ni vet vilka ni är.


Kommentarer
Postat av: Eriikaa

Jag älskar dej Alexandra! <3

2010-01-01 @ 17:46:04
URL: http://eraiikaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0