LET'S TALK ABOUT...

Skolan!

Allt det här snacket om att man är nörd om man har många MVGn och pluggar mycket, vem var det som startade det egentligen? Troligen någon med riktigt dåliga betyg som ville sänka alla andra och få dem att tro att man är cool om man har dåliga betyg, pinsamt. Jag hissar verkligen folk som pluggar mycket och har bra betyg, är det något fel med att försöka nå sina drömmar? De som orkar stå emot alla kommentarer varenda dag, det är de som är modiga, inte de som kränker som tror att de är modiga för att de vågar starta bråk. Istället för att få ett sunkjobb på Donken kan man försöka nå sina drömmar och kanske bli något som man verkligen vill och tjäna bra, vad låter bäst liksom? Stå och fritera Pommes och tvätta fettiga bord hela dagarna tills man fyller 65 och går i pension, vad blir man av tackad med då? En Big Mac. Det eller ett bra jobb som man vill ha tills man är 65 och blir av tackad med blommor och en fin middag?

Alltså tycker jag verkligen att ni som har drömmar ska försöka nå upp till dem, strunta i vad alla säger, du kan bli precis vad du vill, bara du tror på dig själv. Det är nästan det enda som krävs, självförtroende och vilja och du kan stå där som Advokat om 15 år, precis som du ville. Jag ska inte säga att jag är bra själv, jag trodde själv inte på en av mina vänner när hon sa vad hon drömde om, och det är jag besviken på mig själv över, men nu vet jag att om hon vill bli det så ska hon det, och jag ska stötta henne. Jag vet att hon vill bli kirurg och det är ganska coolt, då kan hon rädda liv och en dag när hon står där och kanske opererar mig, då ska jag tacka henne på riktigt. Och självklart alla ni andra, follow your emotions!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0